Regulamin kategorii
Biegun OCR 100
edycja 2022
Biegun OCR Ninja Track to specjalnie przygotowany tor przeszkód ustawiony na długości 100 metrów. Tor zostanie wykonany zgodnie z standardami F.I.S.O. (World OCR).
Podejmij wyzwanie – pokonaj tor w jak najkrótszym czasie i zostań prawdziwym NINJA OCRu
Zasady dotyczące pokonywania przeszkód
BIEGUN OCR 100
Ogólne zasady uczestnictwa
BIEGUN OCR 100
I. TRASA I OGÓLNE ZASADY
- Trasa to 100 metrowy tor z przeszkodami.
- Na torze znajdują się specjalnie przygotowane konstrukcje.
- W ramach zawodów OCR 100 odbywa się współzawodnictwo indywidualne w kategoriach:
• OPEN
• PRO - Starty będą odbywały się w parach co półtorej minuty w przypadku kategorii PRO oraz co dwie minuty w przypadku kategorii OPEN.
- Każdy uczestnik ma możliwość trzykrotnego podejścia do pokonania toru.
- Warunkiem sklasyfikowania Uczestnika jest przebiegnięcie po zatwierdzonej trasie biegu i samodzielne pokonanie wszystkich przeszkód.
- Niesportowe zachowanie w stosunku do innych zawodników (uniemożliwianie przejścia przeszkody, przeszkadzanie podczas przechodzenia przeszkody itp.) oraz sędziów (ignorowanie, wulgaryzmy, wyzwiska itp.) karane będzie dyskwalifikacją.
- Szczegółowy cennik pakietów startowych znajduje się na stronie internetowej organizatora.
- Zakupione pakiety startowe będą ważne w jedynie w dniu realizacji wydarzenia, na które zostały zakupione.
- Ogólny regulamin uczestnictwa w wydarzeniach sportowych Biegun OCR znajduje się na stronie internetowej www.biegunocr.pl
- Wszystkich Uczestników wydarzeń sportowych w kategorii OCR 100 obowiązują niniejsze zasady.
II. ZASADY RYWALIZACJI KATEGORII OPEN
- Uczestnik ma obowiązek stawić się w strefie startowej na pięć minut przed rozpoczęciem startów jego grupy startowej wybranej podczas zapisu.
- Szczegółowy, minutowy harmonogram startów zostanie udostępniony najpóźniej we wtorek poprzedzający datę zawodów.
- Szczegółowy, minutowy harmonogram startów zostanie stworzony na podstawie kolejności dokonywania zapisów przez uczestników.
- W przypadku spóźnienia, sędzia główny ma prawo do decyzji o dopuszczeniu lub nie dopuszczeniu Uczestnika do startu.
- Uczestnik startuje na komunikat Sędziego: „3, 2, 1, start!”, przekroczenie linii fotokomórki uruchamia zegar.
- Czas zatrzymuje zawodnik po wciśnięciu „grzybka” STOP znajdującego się na końcu toru.
- Aby zostać sklasyfikowanym, każdy Uczestnik musi samodzielnie pokonać przeszkody w jak najkrótszym czasie.
- Po przekroczeniu limitu czasowego wynoszącego dwie minuty, zawodnik jest zobowiązany do opuszczenia toru.
- Niedozwolone jest przyjmowanie przez Uczestnika pomocy z zewnątrz.
- Aby zostać sklasyfikowanym Uczestnik ma obowiązek pokonania każdej przeszkody. Uczestnik ma możliwość dwukrotnego podejścia do przeszkody. Po dwóch nieudanych próbach Uczestnik ma obowiązek opuścić Tor.
- Uczestnik pokonuje kolejne przeszkody poruszając się po trasie Toru. Rozpoczęcie niektórych przeszkód jest oznaczone linią na ziemi, której nie należy przekraczać.
- Niedozwolone jest korzystanie z elementów konstrukcyjnych.
- Warunkiem poprawnego pokonania przeszkody jest uderzenie dłonią w dzwonek, znajdujący się na końcu przeszkody. Uderzenie w dzwonek inną częścią ciała będzie równoznaczne z nie zaliczeniem przeszkody.
- Uczestnik może poruszać się tylko po wyznaczonym na starcie Torze. Zmiana toru powoduje dyskwalifikację.
III. ZASADY RYWALIZACJI KATEGORII PRO
- Udział w kategorii PRO mogą wziąć jedynie zawodnicy posiadający licencję Polskiej Ligi Ninja.
- Uczestnik ma obowiązek stawić się w strefie startowej na pięć minut przed rozpoczęciem startów jego grupy startowej wybranej podczas zapisu.
- W przypadku spóźnienia, sędzia główny ma prawo do decyzji o dopuszczeniu lub nie dopuszczeniu Uczestnika do startu.
- Szczegółowy, minutowy harmonogram startów zostanie udostępniony najpóźniej we wtorek poprzedzający datę zawodów.
- Szczegółowy, minutowy harmonogram startów zostanie stworzony na podstawie kolejności dokonywania zapisów przez uczestników.
- Uczestnik startuje na komunikat Sędziego: „3, 2, 1, start!”, przekroczenie linii fotokomórki uruchamia zegar.
- Czas zatrzymuje zawodnik po wciśnięciu „grzybka” STOP znajdującego się na końcu toru.
- Aby zostać sklasyfikowanym, każdy Uczestnik musi samodzielnie pokonać przeszkody w jak najkrótszym czasie.
- Po przekroczeniu limitu czasowego wynoszącego 1,5 minuty, zawodnik jest zobowiązany do opuszczenia toru.
- Niedozwolone jest przyjmowanie przez Uczestnika pomocy z zewnątrz.
- Aby zostać sklasyfikowanym Uczestnik ma obowiązek poprawnego pokonania każdej przeszkody.
- Po nieudanej próbie pokonania przeszkody, Uczestnik ma obowiązek opuścić tor.
- Uczestnik pokonuje kolejne przeszkody poruszając się po trasie Toru.
- Rozpoczęcie niektórych przeszkód jest oznaczone linią na ziemi, której nie należy przekraczać.
- Niedozwolone jest korzystanie z elementów konstrukcyjnych.
- Warunkiem poprawnego pokonania przeszkody jest uderzenie dłonią w dzwonek, znajdujący się na końcu przeszkody. Uderzenie w dzwonek inną częścią ciała będzie równoznaczne z nie zaliczeniem przeszkody.
- Uczestnik może poruszać się tylko po wyznaczonym na starcie torze. Zmiana toru powoduje dyskwalifikację.
IV. ZASADY obowiązujące podczas rozgrywania zawodów w ramach Polskiej Ligi Ninja.
- Zasady dotyczące trasy oraz pokonywania przeszkód nie zmieniają się.
- Na czas trwania wydarzenia sportowego OCR 100 rozgrywanego w ramach Polskiej Ligi Ninja dopuszcza się możliwość startu w kategorii PRO młodzieży w wieku od 13-go roku życia.
- Szczegółowe zasady dotyczące Polskiej Ligi Ninja zawarte są w regulaminie Polskiej Ligi Ninja.
Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w zasadach obowiązujących Uczestników BIEGUN OCR NINJA TRACK 100 bez konieczności informowania Uczestników. Z ostateczną wersją regulaminu będzie można zapoznać się w dniu zawodów, w biurze organizacyjnym.