RuleBook

Biegun OCR Obstacle Rush

Przeszkody zostały przygotowane w taki sposób aby każdy miłośnik ruchu na świeżym powietrzu był w stanie sobie z nimi poradzić. Sprawdź co czeka Cię na trasie!
1. PĘTLA Z WOREM
Zadaniem zawodnika jest przeniesienie obciążenia po wyznaczonej trasie i odłożenie go w wyznaczonym miejscu. Obciążenie z podziałem na kobiece i męskie.
1. PĘTLA Z WOREM
2. PARAPET
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Zadaniem zawodnika jest pokonanie pionowej ściany z wysuniętym u góry "parapetem"
2. PARAPET
3. SZCZĘKI
Zawodnik pokonuje konstrukcję typu monkey bar ustawioną w „zęby” w górę i dół. Początek przeszkody – obie ręce na pierwszej rurce, koniec przeszkody – obie ręce na ostatniej rurce. Niedozwolone jest dotykanie ziemi oraz elementów konstrukcyjnych.
3. SZCZĘKI
4. WILCZE DOŁY
Zadaniem zawodnika jest wejście do dołu wypełnionego błotem. Niedozwolone jest przechodzenie bokiem, łapanie za taśmy znaczeniowe wyznaczające trasę.
4. WILCZE DOŁY
5. CUMA
Zawodnik wspina się po linie do wyznaczonej wysokości - około 6 metrów. Zaliczeniem przeszkody jest uderzenie dłonią dzwonka na górze. Niedozwolone jest zeskakiwanie z góry liny.
5. CUMA
6. CLIFFHANGER
Konstrukcja to dwie ukośne powierzchnie połączone ze sobą na szczycie. Powierzchnie wyposażone są w stopnie – parapety. Zawodnik pokonuje przeszkodę jedynie przy użyciu rąk, wspinając się po parapetach od wewnętrznej strony konstrukcji najpierw na górę, a następnie w dół. Wykonywanie zadania należy rozpocząć i zakończyć na pierwszym parapecie od dołu. Niedozwolone jest chwytanie elementów konstrukcyjnych, innych niż parapety, zeskakiwanie z poziomu innego niż najniższy parapet. OPEN - Mężczyźni rozpoczynają od najniższego parapetu, wspinają się po kolejnych trzech, schodzą do samego dołu przy użyciu tych samych parapetów. Kobiety rozpoczynają od najniższego parapetu, wspinają się o jeden wyżej i schodzą do dołu.
ELITE:
Mężczyźni - pełne przejście ze zmianą strony na najwyższym parapecie
Kobiety - Trzy parapety w górę i trzy w dół
6. CLIFFHANGER
7. RINGS
Konstrukcja składa się z obręczy zawieszonych na taśmach. Zawodnik pokonuje przeszkodę rozpoczynając od pierwszego okręgu. Dozwolone jest wykorzystanie jedynie rąk. Poprawnym zakończeniem pokonywania przeszkody jest dotknięcie dłonią dzwonka umieszczonego na końcu konstrukcji.
7. RINGS
8. ŚCIANA NABIEGOWA
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Ukośna ściana wyposażona w poprzeczną belkę. Zadaniem zawodnika jest wbiegnięcie na szczyt ściany oraz zejście po jej przeciwnej stronie przy pomocy rur tzw. zjazdem strażackim. Open - dozwolone użycie liny
Elite - niedozowlone użycie liny
8. ŚCIANA NABIEGOWA
9. LOW RIG
Zawodnik pokonuje przeszkodę złożoną z wiszących elementów (ringi, obręcze, chwyty) za pomocą rąk i nóg. Aby przejście zostało zaliczone poprawnie, należy uderzyć ręką w dzwonek znajdujący się na końcu konstrukcji. Przechodzenie przeszkody należy rozpocząć od pierwszego wiszącego elementu. Niedozwolone jest podpieranie się na ziemi, chwytanie elementów konstrukcyjnych oraz taśm, na których zawieszone są elementy przeszkody.
9. LOW RIG
10. MONKEY BAR
Zadaniem zawodnika jest pokonanie konstrukcji jedynie za pomocą rąk. Poprawne przejście rozpoczyna się poprzez chwycenie obiema rękoma pierwszej rurki, a kończy poprzez chwycenie obiema rękoma ostatniej rurki, oznaczonej czerwonym kolorem. Rozstaw rurek to ok. 50 cm. Niedozwolone jest podpieranie się na ziemi, korzystanie z elementów konstrukcyjnych i rusztowań.
10. MONKEY BAR
11. SPARTAN LADDER
Zawodnik przechodzi po szczeblach drabiny zawieszonej ukośnie w górę, a następnie schodzi ukośnie w dół po drugim segmencie drabinki. Dozwolone jest używanie jedynie rąk. Niedozwolone jest podpieranie się o elementy konstrukcyjne oraz opieranie się o podłoże.
11. SPARTAN LADDER
12. LENIWIEC
Zadaniem zawodnika jest przejście liny umieszczonej równolegle podłoża unikając upadku do zbiornika wodnego.
12. LENIWIEC
13. SNAKE
Przeszkoda składa się z belek ułożonych skośnie do góry, jedna obok drugiej w odległości 50 cm i kolejnych ułożonych symetrycznie ale ukośnie do dołu. Zawodnik pokonuje przeszkodę przechodząc naprzemiennie raz górą, raz dołem. Niedozwolone jest podpieranie się o elementy konstrukcyjne oraz ziemię.
13. SNAKE
14. CZOŁGISTA
Zawodnik przeczołguje się pod zasiekami. Długość przejścia to ok. 20 metrów. Niedozwolone jest wstawanie w trakcie pokonywania przeszkody.
14. CZOŁGISTA
15. IRISH TABLE
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Zawodnik pokonuje konstrukcję górą. Niedozwolone jest korzystanie z elementów konstrukcyjnych.
15. IRISH TABLE
16. HAKI
Konstrukcja złożona z rurki, którą należy pokonać przy użyciu dwóch haków. Niedozwolone jest podpieranie się o podłoże.
16. HAKI
17. RÓWNOWAŻNIE
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Zadaniem zawodnika jest przejście po równoważni bez podpierania się o podłoże.
17. RÓWNOWAŻNIE
18. SYZYF
Przeszkoda polegająca na przeniesieniu/ przetoczeniu betonowej kuli po zatwierdzonej pętli wyznaczonej palikami/ taśmą. Kule podzielone są na „męskie” (30 kg) oraz „damskie” (20 kg).
18. SYZYF
19. ŚCIANA B.M.K.
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Ściana o wysokości 3 metrów z zwieszoną z góry liną. Należy pokonać ją przechodząc górą.
19. ŚCIANA B.M.K.
20. TRICEPS BAR
Konstrukcja składająca się z dwóch rurek usytuowanych poziomo do podłoża na wysokości ok. 150 cm. Zadaniem zawodnika jest pokonanie przeszkody przy użyciu rąk. Niedozwolone jest podpieranie się o podłoże. Open - do połowy konstrukcji.
20. TRICEPS BAR
21. 1 OPEN - SZPULE
Ogromne drewniane szpulki, które należy pokonać górą lub dołem (w zależności od oznaczenia).
21. 1 OPEN - SZPULE
21.2 Elite -MULTIRIG
Przeszkoda składa się z dwóch konstrukcji - LowRig i HighRig.
21.2 Elite -MULTIRIG
22. B-WALL
Przeszkoda wielokrotnego podejścia
Pionowa ściana o wysokości 260 cm. Na wysokości 205 cm znajduje się szczelina o szerokości 5 cm umożliwiająca zaczepienie się ręką, a następnie włożenie buta. Niedozwolone jest chwytanie krawędzi ściany.
22. B-WALL
23. ZEMSTA NEPTUNA
Przeszkoda składająca się z ukośnej cumy, po której należy dostać się na konstrukcję, pionowej siatki pod którą należy przejść oraz elementów wiszących na wysokości ok. 3,5 metra (kotwice, ringi), a także rzędu cum zwisających pionowo. W połowie konstrukcji znajduje się metalowa siatka, na której dozwolony jest odpoczynek (max. 30 sek.). Do pokonania przeszkody można używać rąk i nóg. Niedozwolone jest podpieranie się o ziemię, odpoczynek na siatce dłuższy niż 30 sekund.
23. ZEMSTA NEPTUNA
24. GALERNIK (PĘTLA Z ŁAŃCUCHEM)
Zadaniem zawodnika jest przeniesienie łańcucha z punktu A do punktu B. Obowiązuje podział ciężaru na damskie i męskie.
24. GALERNIK (PĘTLA Z ŁAŃCUCHEM)
25. MONKEY TWISTER
Zawodnik przechodzi po drążkach (rurach) przy pomocy rąk. Na odcinku znajdują się dwa ruchome elementy.
25. MONKEY TWISTER
26. BIEGUN - TY WYBIERASZ!
Zestaw kilku typowych OCRowych konstrukcji, z których zawodnik wybiera i pokonuje jedną według zasad określonych przez sędziego.
26. BIEGUN - TY WYBIERASZ!
27.1 OPEN - ŚLIMAK
Zadaniem zawodnika jest pokonanie konstrukcji korzystając z uchwytów. Niedozwolone jest łapanie za rurę, na której zamontowane są uchwyty oraz korzystanie z elementów konstrukcyjnych.
27.1 OPEN - ŚLIMAK
27.2 ELITE - ŚLIMAK + SPINNING RINGS
Zadaniem zawodnika jest pokonanie konstrukcji Ślimak korzystając z uchwytów. Niedozwolone jest łapanie za rurę, na której zamontowane są uchwyty oraz korzystanie z elementów konstrukcyjnych. Następnie zawodnik przechodzi na Spinning Rings i przemieszcza się po ringach zamocowanych do stalowej rury. Dozwolone jest korzystanie jedynie z ringów (kółek).
27.2 ELITE - ŚLIMAK + SPINNING RINGS
28. FINAL SWING
Zadaniem zawodnika jest przedostanie się na drugą stronę zbiornika wodnego przy pomocy pionowo zawieszonej liny, w taki sposób aby nie wpaść do wody.
28. FINAL SWING
29. PIRAMIDA
Przeszkoda składa się z siatki rozciągniętej na stalowej konstrukcji. Zadaniem zawodnika jest pokonanie przeszkody górą.
29. PIRAMIDA
30. GDGD
Szereg pionowych ścianek, które należy pokonać górą lub dołem, w zależności od oznaczeń. Niedozwolone jest omijanie ścianek bokiem.
30. GDGD